گفتگو در واتس اپ

گفتگو در واتس اپ

انتخاب مانیتور مناسب برای کامپیوترتان

انتخاب مانیتور مناسب برای کامپیوترتان

انواع مانیتورها

در ظاهر، به نظر می رسد اندازه صفحه نمایش تنها تفاوت بین مانیتورها علاوه بر مارک تجاری باشد، قبل از اینکه به هر آنچه در پشت هر نمایشگر می گذرد و آنچه ممکن است رایانه شما برای دستیابی به نتایج مناسب نیاز داشته باشد، بپردازیم، بهتر است انواع نمایشگرها و همچنین اشکال و اندازه های مختلفی را که در آنها وجود دارد ، معرفی کنیم.

مانیتورهای معمولی

نمایشگرهای استفاده عمومی را می توان در خانه یا دفاتر کار یافت و بیشتر برای اجرای برنامه های Microsoft Office، مرورگرهای وب یا برنامه های رایانه ای که به پردازش گرافیکی سنگین نیاز ندارند، استفاده می شود، به همین دلیل، بر اساس برچسب نسبتاً کم قیمت شما معمولاً می توانید تشخیص دهید که کدام نمایشگرها برای استفاده عمومی هستند، از آنجا که این محصولات از بودجه های مقرون به صرفه پشتیبانی می کنند، برای استفاده صحیح از این مانیتورهای استاندارد، رایانه شما به هیچ گونه مشخصات رده بالا یا به روزرسانی به روز نیاز نخواهد داشت.

مانیتور حرفه ای ( طراحی گرافیک ، عکس و فیلم )

آشنایی با آنچه یک مانیتور طراحی / ویرایش حرفه ای می تواند به شما ارائه دهد ضروری است، این که آیا شما در حال طراحی چیزی هستید که از طریق چاپ یا در یک وب سایت نمایش داده شود، دریافت رنگ مناسب و در نتیجه یک فضای خلاقانه به راحتی قابل قبول است.

اگر تصمیم دارید هزینه ها را کاهش دهید و به دنبال یک مانیتور رده پایین تر رنگی که ممکن است در هنگام اتمام یک پروژه در ذهن داشته باشید باشید، می تواند در صفحه نمایش های دیگر کاملا متفاوت باشد، البته، شما باید از قبل دستگاهی داشته باشید که بتواند برنامه هایی مانند Adobe Photoshop یا Apple Final Cut Pro را اجرا کند.

مانیتور فوق العاده گسترده

همانطور که از نام آنها پیداست، مانیتورهای گسترده ( ultrawide ) به چپ و راست کشیده می شوند تا فضای صفحه بیشتری را برای شما فراهم کنند که می تواند بازده تولیدی استفاده همزمان از دو یا مانیتور را شبیه سازی کند، مانیتورهای ultrawide برای نمایش همزمان چندین برنامه عالی هستند، می توانند یک انتخاب حرفه ای برای کارهای سنگین باشند.

مانیتور منحنی

صفحه نمایش منحنی که از سال 2014 با تلویزیون های سامسونگ و ال جی آغاز شد، کاملاً جدید در بازار مصرف است و به مانیتورهای رایانه ای راه پیدا کرده است، درست مانند مانیتورهای ultrawide، نمایشگرهای منحنی پهنای چپ و راست را گسترش می دهند که به سمت بیننده خم می شوند، از بدو تأسیس، هدف اصلی این ویژگی ایجاد غوطه وری بیشتر بوده است، در نهایت، این نمایشگرها می توانند عمق بالاتری داشته باشند که نمایشگرهای صفحه تخت سنتی قادر به آن نیستند.

مانیتور گیمینگ

درست مانند بخش بزرگی از بازی های ویدیویی کهن نمایش می دهند، مانیتورهای بازی نیز باید سریع باشند، سریع از نظر مانیتور به میزان تازه سازی و زمان پاسخ هر صفحه نمایش اشاره دارد، رفرش ریت در حال حاضر تا 240 هرتز ادامه دارد، به این معنی که تصاویر بازی شما در محدوده 240 فریم در ثانیه نمایش داده می شود ( این بسیار خوب است! )، زمان پاسخ نمایش می تواند برای تعیین اینکه آیا میزان تازه سازی مانیتور خوب به نظر می رسد بسیار مهم باشد، زیرا اندازه گیری برای میزان سرعت انتقال رنگ است، در حال حاضر سریعترین زمان پاسخگویی روی مانیتور 1 میلی ثانیه (میلی ثانیه) است.

همانطور که در بخش خود در زیر آورده خواهد شد، مانیتورهای گیمینگ همچنین می توانند از فناوری همگام سازی تطبیقی استفاده کنند که با مطابقت مانیتور با رفرش ریت فریم هایی که توسط کارت گرافیک شما بیرون می رود، لگ و هنگ کردن را از بین می برد.

خریدار مانیتور

تفاوت LCD و LED

تفاوت بین فناوری LCD و LED فاکتورهای مهمی در تعیین میزان سود و هدف شماست و از رایج ترین کلمات اختصاری است که در صفحات محصول مانیتور رایانه با آن روبرو خواهید شد.

LCD

اولین بار در تلویزیون وجود داشت اما تا اواسط دهه 90 به مانیتورهای رایانه وارد نشد. این اسم از این واقعیت ناشی می شود که این نمایشگرها دارای صفحاتی هستند که از دو تکه شیشه تشکیل شده اند و مایع را در بین خود جای می دهند. از آنجا ، صفحه به هزاران هزار ( بعضی اوقات میلیون ها) ردیف و ستون تقسیم می شود که بیشتر به پیکسل معروف است (اصطلاحی که در دهه 1960 به اختصار عنصر تصویر ابداع شد).

اکنون ، قطعات سخت افزاری که تصویری را که در صفحه نمایشگر LCD خود مشاهده می کنید، به بیرون هدایت می کنند به عنوان لامپهای فلورسنت کاتدی سرد ( CCFL ) شناخته می شوند، با این لامپ ها عمر مانیتور LCD شما در حدود 30000 ساعت است، از آنجا که تکنولوژی قدیمی تر است، این محصولات معمولاً ضخیم تر و سنگین ترند، تعداد کمی از آنها از وضوح بالاتر از Full HD پشتیبانی می کنند (1080&1920، عرض به ارتفاع ) و همچنین ممکن است محدوده کنتراست رنگ در بعضی مواقع محدود باشد، اگر نگران ردپای محیطی خود هستید، آلودگی جیوه ای که این نمایشگرها ممکن است منتشر کنند، موضوعی است که شما باید در پایان چرخه عمر محصول به درستی آن را برطرف کنید.

از طرف مثبت، نمایشگرهای LCD قیمت پایین تری دارند و دچار سوختگی نمی شوند.

LED

از لحاظ فنی ، نمایشگرهای LED مانیتور LCD نیز هستند زیرا مایع یکسانی بین صفحه نمایش شیشه ای دو تکه دارند، تفاوت در سخت افزاری است که برای پخش تصویر استفاده شده است، از دیودهای ساطع کننده نور ( LED ) به جای لامپهای فلورسنت یک صفحه نمایش LCD استفاده می شود، به همین دلیل، مانیتورهای LED روشن تر هستند و انرژی کمتری نسبت به صفحه نمایش LCD مصرف می کنند و در نهایت عمر آنها حدود 50000 ساعت است.

فناوری دیودهای ساطع کننده نور اولین بار در اوایل دهه 1960 بوجود آمد و در ابتدا فقط قادر به تولید رنگ قرمز بودند، البته قابلیت رنگ این دیودها تکامل یافته است، اما کارایی و سطح بالای عملکرد ثابت بوده است، روی کاغذ، مانیتورهای LED به دلیل کنتراست رنگ چشمگیر و کیفیت تصویر، قیمت بالاتری دارند.

فناوری LED همچنین باعث حمل و نصب سریع و آسان بیشتر این محصولات نازک و سبک می شود، چیزی که باید به دنبال آن باشید این است که خطر سوختن در مانیتورهای LED بیشتر است، بنابراین حتماً محافظ صفحه نمایش داشته باشید یا در صورت عدم استفاده، آنها را خاموش کنید

اشتراک با دوستان

تعداد بازدید: 600

برترین مطالب

گلچینی از برترین و جدیدترین مطالب سایت

از اخبار ما با خبر شوید

جدیدترین اخبار در زمینه لوازم خانگی

6 بعلاوه 29 مساوی؟