گفتگو در واتس اپ

گفتگو در واتس اپ

راهنمای خرید تلویزیون به همراه نکات کلیدی

راهنمای خرید تلویزیون به همراه نکات کلیدی

اگر عجله دارید، در اینجا مهمترین مواردی که باید قبل از خرید تلویزیون به آنها توجه کنید وجود دارد؛ تعدادی از این نکات را با جزئیات بیشتر در راهنمای خرید تلویزیون در زیر توضیح می دهیم:

  • تلویزیون با وضوح کمتر از 4K خریداری نکنید: از خرید مجموعه های کامل HD یا 1080p خودداری کنید.
  • در حال حاضر می توانید از تلویزیون های 8K صرف نظر کنید: تلویزیون های 8K بسیار گران هستند و فیلم ها و نمایش های8K هنوز در دسترس نیستند. انتظار داشته باشید حدود 500 دلار برای یک تلویزیون 55 اینچی K4 با بودجه مناسب بپردازید و حداقل 900 دلار برای یک مدل 65 اینچی؛ هزینه مدل های با تصویر بهتر، بلندگو و ویژگی های بهتر بیشتر است.
  • به دنبال رفرش ریت 60 هرتز یا 120 هرتز باشید: وقتی صحبت از نرخ تازه سازی می شود، 60 هرتز خوب است اما 120 هرتز بهتر است؛ رفرش ریت بالاتر حرکت روان تری را برای همه چیز از فیلم ها و نمایش ها گرفته تا ورزش های زنده و بازی ها فراهم می کند. به 
  • دنبال مجموعه ای سازگار با HDR باشید: این سیستم رنگ واقع گرایانه تر و کنتراست بهتری را ارائه می دهد. 
  • تلویزیون های OLED بسیار بهتر از اکثر دستگاه های LCD به نظر می رسند: اما تلویزیون های QLED سامسونگ قیمت مناسب تری دارند. حداقل به دنبال چهار درگاه HDMI باشید و اگر می توانید درگاه جدیدتر HDMI 2.1 را انتخاب کنید. برای خرید ساندبار برنامه ریزی کنید: امروزه بلندگوهای تلویزیون کیفیت چندانی ندارند زیرا نمایشگرها نازک ترند.

خریدار تلویزیون

اندازه صفحه: یافتن نقطه مناسب

اگر به دنبال یک تلویزیون پایه یا با عملکرد بالا هستید، احتمالاً بزرگترین عامل در تصمیم گیری شما اندازه صفحه خواهد بود، در نظر بگیرید که به طور معمول چند نفر از اعضای خانواده شما به طورهم زمان تلویزین تماشا می کنند و مجموعه جدید خود را در کجا قرار می دهید، سپس بزرگترین اندازه صفحه را که به راحتی در فضا ی شما قرار می گیرد همراه با بودجه خود در نظر بگیرید و انتخاب کنید، نقطه مناسب امروز، با توجه به قیمت، عملکرد و اتاق نشیمن معمولی، بین 55 تا 65 اینچ است.

وضوح صفحه نمایش: 8K,4K یاHD؟

وضوح (Resolution)، تعداد پیکسل های تشکیل دهنده تصویر روی مانیتور را توصیف می کند، که بر اساس ردیف های افقی و ستون های عمودی توصیف شده است، پیکسل های بیشتر به تصویر واضح تر و جزئیات دقیق تر تبدیل می شوند، بنابراین وضوح بالاتر (تقریباً همیشه) بهتر است.

HDR: اگر بیشترین رنگ را می خواهید این گزینه را انتخاب کنیدHDR ویژگی جدیدی از مجموعه های Ultra HD4K است و مخفف high dynamic range است، اشاره به توانایی آن در ارائه رنگ های بیشتر، سطح کنتراست بیشتر و روشنایی بیشتر HDR اساساً یک نسخه 4K یا Ultra HD است (برای مجموعه های 1080p HD قابل استفاده نیست).

رفرش ریت: سریعتر بهتر است.

رفرش ریت، بیان شده در هرتز (Hz) چند بار در ثانیه یک تصویر در صفحه رفرش می شود، رفرش ریت استاندارد 60 بار در ثانیه یا 60 هرتز است، با این حال، در صحنه هایی با اشیایی که به سرعت در حال حرکت هستند، سرعت رفرش 60 هرتز می تواند باعث تار شدن صحنه به خصوص در تلویزیون های LCD شود؛ بنابراین، برای ایجاد یک تصویر جامع تر، تولیدکنندگان رفرش ریت را دو برابر کرده و به 120 هرتز (و در بعضی موارد به 240 هرتز) می رسانند.

HDMI و اتصالات

به نظر می رسد این گزینه زیاد نیاز نباشد، اما به تعداد ورودی های HDMI یک مجموعه توجه کنید؛ تولیدکنندگانی که می خواهند هزینه های خود را اصلاح کنند ممکن است درگاه های HDMI کمتری را در پشت تلویزیون ارائه دهند، این درگاه ها می توانند به سرعت مورد استفاده قرار گیرند: یک ساندبار و یک کنسول بازی اضافه کنید.

انواع تلویزیون و اصطلاحات خاص

جدا از مجموعه های طرح ریزی اساساً فقط دو نوع تلویزیون در بازار وجود دارد LCD و LED تا زمانی که درآمد زیادی نداشته باشید، احتمالاً یک تلویزیون LCD خواهید خرید.

LED و LCD

امروزه تلویزیون های LCD و LED روی بورس هستند، این مجموعه ها از دیودهای ساطع کننده نور LED برای روشنایی صفحه LCD استفاده می کنند و می توانند بسیار نازک باشند؛ بسیاری از این تلویزیون ها می توانند قسمت های خاصی از صفحه را به صورت پویا روشن کرده و قسمت های دیگر را کم نور کنند تا ترکیبی از مناطق تاریک را در یک صحنه بهتر نشان دهند ویژگی معروف به کم نور شدن فعال یا تیرگی محلی؛ برای یک صفحه نمایش 32 اینچی می توان با هزینه ای کمتر از 200 دلار می توان بدون هیچ زحمتی مجموعه LCD تهیه کرد، در حالی که یک مدل برتر 90 اینچی با قیمت 8000 دلار به فروش می رسد،اکثر مجموعه های LCD از LED در لبه صفحه استفاده می کنند.

بهتر این مدل ها از کم نور شدن پشتیبانی می کنند ، اما انجام این کار فقط با دستکاری چراغ های لبه به برخی جادوهای دیجیتال نیاز دارد.

تلویزیون های OLED 

تلویزیون های OLED بهتر از LCDها با آرایه ای کامل از چند ده ناحیه روشنایی هستند، به جای یک نور پس زمینه، OLEDها از یک لایه LED آلی استفاده می کنند که در سطح پیکسل کنترل می شوند، برای رسیدن به کنتراست سیاه و خیره کننده مطلق. (تصاویر آتش بازی در برابر آسمان سیاه نمایش مورد علاقه فناوری است).

وضوح تصویر 8K 

اگر فکر می کنید که وضوح تصویر 4K شگفت انگیز است، پس درباره ی 8K چه می خواهید بگویید، که جزئیات را تا 7680x4320 پیکسل بیشتر می کند، دیدنش حیرت انگیز است و نکته مهم بعدی در تلویزیون های مصرفی است، اما هر راهنمای خرید تلویزیونی ارزشمندی باید بگویید که هنوز ارزش ندارد پول خود را صرف آن کنید.

صوتی: یک ساندبار بخرید

حتی بهترین و گرانترین تلویزیون های HDR دارای پاشنه آشیل هستند: صدای ضعیف؛ این نتیجه طراحی پیچیده صفحات تخت است فضای کافی برای بلندگوهای بزرگ که صدای کامل و غنی تولید می کنند نیست.

بنابراین، شما سه گزینه دارید: از هدفون استفاده کنید (که باعث می شود شما غیر اجتماعی به نظر برسید)، خرید یک سیستم صوتی فراگیر (که می تواند برای راه اندازی دردسر ساز شود و خانه شما را شلوغ کند) یا ساندبار تهیه کنید.

اشتراک با دوستان

تعداد بازدید: 665

برترین مطالب

گلچینی از برترین و جدیدترین مطالب سایت

از اخبار ما با خبر شوید

جدیدترین اخبار در زمینه لوازم خانگی

26 بعلاوه 43 مساوی؟