گفتگو در واتس اپ

گفتگو در واتس اپ

هر آنچه که باید هنگام خرید ماشین ظرفشویی بدانید

هر آنچه که باید هنگام خرید ماشین ظرفشویی بدانید

کدام یک از آب کمتری استفاده می کند: ماشین ظرفشویی یا شستن با دست

تحقیقات انجام شده نشان می دهد که شستن دستی ظرف ها به اندازه حجم یک ماشین ظرفشویی کامل، یک ساعت به طول می انجامد و 49 لیتر آب مصرف می شود، این حجم در مقابل ماشین ظرفشویی که 12 لیتر مصرف می کند بسیار زیاد است؛ این چرخه بیش از یک ساعت طول کشید، اما با این وجود همچنان ماشین ظرفشویی آب کمتری استفاده می کند.

ماشین های ظرفشویی قابلیت این را دارند که ظرف ها را در دمای بالاتری بشویند و از شوینده های قوی تری نیز استفاده می کنند که از عهده چربی ها و لکه ها برمی آیند؛ اینها به از بین بردن باکتری ها کمک می کند. اگر می خواهید بیش تر صرفه جویی کنید و آب خود را هدر ندهید، بهتر است از ماشین ظرفشویی تنها زمانی که کاملا پر شده است استفاده کنید.

مواردی که باید به آنها توجه کرد

قفسه های قابل تنظیم: برخی از ماشین های ظرفشویی دارای قفسه های فوقانی قابل تنظیم هستند، این بدان معنی است که می توانید بشقاب های بزرگ را در قفسه پایین قرار دهید یا قفسه بالایی را پایین بیاورید تا وسایل بزرگتر را در آن جای دهید.

خشک کن خودکار: در پایان چرخه شستشو، درب به طور خودکار تا چند سانتی متر باز می شود. این باعث می شود هوای مرطوب، گرم و هوای تازه خارج شود و به خشک شدن سریعتر وسایل کمک کند.

قفل کودک: این قابلیت به شما این امکان را می دهد تا جلوی کنجکاوی کودک خود را تا آخر چرخه شست و شو بگیرید.

زمانبندی: ماشین ظرفشویی را برای شروع در زمان مشخص تنظیم کنید؛ این قابلیت هنگامی که بخواهید چرخه شست وشو را در ساعات کم مصرف اجرا کنید بسیار عالی است.

سنسور شستشو: این وسیله میزان کثیف بودن بشقاب ها و ظروف را اندازه گیری می کند و میزان آب مصرفی و طول و دمای چرخه را تنظیم می کند.

 

خریدار ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی هوشمند

بیشتر ماشین های ظرفشویی پیشرفته نوعی اتصال هوشمند ارائه می دهند. این بدان معناست که شما می توانید ماشین ظرفشویی خود را از یک برنامه شروع، متوقف کنید یا آن را زمانبندی کنید؛ برای برخی، شما ممکن است بتوانید برنامه های بیشتری را بارگیری کنید (مانند یک شستشوی ضدعفونی کننده)، یا شدت و میزان شستشوی خود را تغییر دهید.

ماشین ظرفشویی سایز بزرگ و سایز کوچک

ماشین ظرفشویی های سایز بزرگو باریک 55 سانتی متر قد و حدود 55-60 سانتی متر عمق دارند. با این وجود، ماشین های ظرفشویی در اندازه کامل 60 سانتی متر عرض دارند و باید در حدود 120تا150 مورد ظر ، قاشق و چنگال را در خود جا دهند، اما عرض مدل های باریک 45 سانتی متر است و فضای کمتری نسبت به مدل های معمولی دارند.

نوع دیگری از ماشین ظرفشویی وجود دارد به نام ماشین ظرفشویی جمع و جور، این مدل ممکن است برای آشپزخانه های کوچکی که بالای  پیشخوان آن ها قرار می گیرد مفید باشد؛ ابعاد آنها در حدود ارتفاع55 x عرض55 x عمق50 سانتی متر است، بنابراین اندازه آنها به اندازه مایکروویو بزرگ است، هرچند که مقرون به صرفه تر از مدل های اندازه کامل نیستند.

چرا ماشین های ظرفشویی به نمک و مواد شوینده نیاز دارند؟

نمک و مواد شوینده اهداف متفاوتی دارند اما در صورت استفاده با هم بهترین نتیجه را می دهند.

نمک: اگر در یک منطقه آب سخت زندگی می کنید، نمک ضروری است. نمک آب را نرم می کند و به جلوگیری از تجمع آهک کمک می کند. همچنین در مناطق آب نرم نیز لازم است، زیرا نمک در شستشو کمک می کند.

شوینده: این وسیله برای جلوگیری از ایجاد لکه ها و کدری لیوان ها و سایر موارد طراحی شده است. ظروف شما را صیقل نمی دهد اما از تشکیل قطرات آب جلوگیری می کند (که باعث ایجاد لکه هایی می شود) و باعث می شود آب کاملا خالی شود.

تنظیمات ماشین ظرفشویی

برخلاف ماشین لباسشویی و خشک کن، ماشین ظرفشویی حداقل تنظیمات را دارد. همه یک چرخه عادی و روزمره را دارند، و چند تنظیم دیگر وجود دارد که ارزش گفتن را دارد:

عادی: بهترین برای استفاده روزانه. این چرخه آلودگی استاندارد و لکه های غذایی را با آب در دمای 60-65 درجه سانتیگراد از بین می برد.

اکو: این چرخه برای بشقاب ها و کارد و چنگال که کمی کثیف شده اند بهترین است. این تنظیمات مدت طولانی تری کار خواهد کرد اما در مقایسه با یک چرخه طبیعی یا فشرده آب کمتری مصرف خواهد کرد؛ به طور معمول از آب 50-55 درجه سانتیگراد استفاده می شود.

شدید: بهترین برای از بین بردن چربی غذا؛ در این تنظیمات دمای آب بالاتر خواهد بود، و همچنین باعث تمیز شدن داخل ماشین ظرفشویی می شود.

ظریف: بهترین مورد برای ظروف شیشه ای و ظروف چینی ظریف، دمای آب کمتر از حد نرمال خواهد بود.

شستشوی سریع: بهترین حالت برای زمانی که عجله دارید و ظرف ها خیلی کثیف نیستند؛ دما همانند شستشوی طبیعی (60-65 درجه سانتیگراد) خواهد بود.

بهداشت: بهترین مورد برای مواردی که نیاز به استریل دارند، مانند وسایل کودک یا تخته های کار، این چرخه در دمای بالا انجام می شود.

سنسور شستشو: ماشین ظرفشویی دارای یک سنسور داخلی برای تنظیم زمان برنامه، دما و مقدار آب با توجه به کثیف بودن ظروف است.

چگونه ماشین ظرفشویی را تست می کنیم

ما هر ماشین ظرفشویی را بر اساس عملکرد آن در تمام تنظیمات و مدت زمان هر چرخه ارزیابی می کنیم، ما آزمایش می کنیم که آیا حداکثر تعداد ظروف می تواند در دستگاه قرار گیرد یا خیر و با استفاده از لکه های معمول و سخت برای پاک کردن طیف وسیعی از ظروف شیشه ای، ظروف چینی، قاشق و چنگال، قابلمه ها اقدام می کنیم و بعد آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم که ببینیم ایا لکه ای روی آن ها مانده است یا خیر.

برای اطمینان از منصفانه بودن هر تست، ما همیشه از شوینده های یکسان استفاده می کنیم و اطمینان حاصل می کنیم که هر بار میزان آلودگی ظروف به همان اندازه ممکن باشد، پس از شستشوی هر محل تنظیم، برای بررسی میزان تمیز و خشک بودن وسایل مورد بازرسی قرار می گیرد؛ ما به دنبال ظروف براق و لیوان های بدون لک هستیم.

ما همچنین مصرف آب و انرژی را در هر تست ثبت می کنیم، این امر به این دلیل است که می توانیم از اطلاعات زیست محیطی هر دستگاه مطلع شویم؛ ما در نظر می گیریم که آیا طراحی، دکمه ها و تنظیمات نیز بصری هستند؛ در آخر، ما به کتابچه راهنما نگاه می کنیم تا بفهمیم این کار چقدر تاثیر دارد.

اشتراک با دوستان

تعداد بازدید: 705

برترین مطالب

گلچینی از برترین و جدیدترین مطالب سایت

از اخبار ما با خبر شوید

جدیدترین اخبار در زمینه لوازم خانگی

29 بعلاوه 18 مساوی؟